"Są książki, które tworzą wyobraźnie. Są wyobraźnie, które tworzą książki".

To jedyny taki kurs w naszym mieście. I jedyny według tej metody na świecie. Autorski pomysł Karoliny Żelazowskiej, która od zawsze marzyła o napisaniu swojej książki. 

KŻ: Podczas pracy z dziećmi i młodzieżą zauważyłam, że bardzo trudno jest im wymyślić prostą historię. Pytanie o wymienienie wakacyjnych atrakcji, większości sprawiało trudności. Dlatego też w długie zimowe wieczory opracowywałam plan jak tu pomóc pokoleniu, które wychowało się przy komputerze. Pomysł polega na wykorzystaniu pakietu słów, które stymulują wyobraźnię. Są trzy stopnie trudności. Dodatkowo podczas kursu skupimy się na opisie wątków romantycznych, sensacyjnych, fantasy czy przyrody. 

Prototypy książek przygotowałam sama, a gdy były gotowe dałam je swoim dwóm uczennicom. Dwunastoletniej Oli i czternastoletniej Dominice. Obie dziewczyny poradziły sobie świetnie. Oto zdjęcia pierwszej książki Oli Kuśmierz, uczennicy 5 klasy. Jej powieść "Natasza biała czarownica" składa się z 6 rozdziałów i traktuje o białej czarownicy oraz jej córce, które przeżywają wiele ciekawych i tajemniczych przygód.





Ola: Bardzo dobrze się bawiłam przy pisaniu mojej książki, dzięki niej rozwinięto moją wyobraźnię, moi rodzice są zadowoleni z mojego dzieła. Myślę o napisaniu drugiej części, bo to jeszcze nie koniec. Tytuł pierwszej części to: "Natasza biała czarownica". Teraz czas na napisanie: "Natasza powraca".







"Są książki, które tworzą wyobraźnie. Są wyobraźnie, które tworzą książki" (S. Bachorski) to wyjątkowy kurs dla dzieci i młodzieży, które uwielbiają czytać i czują w sobie pasję pisania.